miercuri, 3 februarie 2010

The tiger lillies si festival (sau invers)

Joi am trecut peste preconceptia "nu ies in oras ca am examen maine" fiindca vazusem pe facebook anuntat festivalul "spunepescurt", cu scurtmetraje premiate international, si-am zis ca nu-i de ratat un eveniment d-asta. Am facut si rezervare cu cateva zile inainte, si la ora 20:00 impreuna cu amicul meu Robert intram pe usile Fabricii, dupa un drum lung si anevoios (tot timpu ma pune in dificultate clubu ala, mi se pare ca e amplasat prost).
I-am platit 10 lei de fes unei tanti care statea langa o gaura intr-un perete unde trebuia amplasata o usa. Duduia statea sprijinita de bar, avea un caine jigarit care se gudura pe langa ea, ne-a intrebat politicos daca am venit pentru festival si ne-a poftit in "sala de festivitati". In ciuda numarului ridicat de sigle cu sponsori si parteneri media de pe biletul de intrare, am avut de ales dintr-o mare varietate de mese goale din incaperea frigorifica unde am constatat ca o sa asistam doar la o vizionare de filmulete pe un proiector (cum se "dadea video" prin epoca de aur, singura diferenta fiind aceea ca aia care vizionam eram mai putini si nu eram vecini/prieteni).
Nu vreau sa fiu carcotas, exceptand faptul ca am tremurat 2 ore a fost o experienta smechera, filmele s-au succedat fara pauze publicitare si au fost ori scurtmetraje BUNE ori FOARTE TARI .
Problema a fost cu filmuletzu ASTA , la care chiar am avut nevoie de subtitarea in engleza ca sa inteleg dialogul, dar peste toate cele pe mine m-a spart maxim soundtrackul. La final, spre bucuria mea a aparut "Muzica:Tiger Lillies". Nu cred ca trebuie sa mentionez ca primul lucru pe care l-am facut cand am ajuns acasa a fost sa dau search pe youtube, si am gasit zeci de filmulete cu oamenii, dar nu piesa aia, desi eu, care spre rusinea mea nu auzisem de ei ma gandeam ca na..au cateva piese si aia din film e printre cele mai cunoscute. M-am gandit ca tre sa aiba vreun album ceva si am avut surpiza sa aflu ca au vreo 25 de albume, si ca au avut si concert in Romania.
Oamenii sunt englezi,canta de prin '89 si fac o muzica pe care nu prea poti s-o incadrezi intr-un stil anume ("Their surreal style has been described as dark, darkly humorous, strangely humorous, Brechtian, and gypsy cabaret." via Wikipedia). Sunt 3 clovni batranei, toba de muzica si foarte dezinhibati care canta despre droguri, prostitutie, depravare, religie etc. intr-un stil care pe mine personal m-a dat peste cap.
Asta-i piesa din scurtmetraj pe care in sfarsit am gasit-o :


iar live oamenii o ard fabulos:




si inca o piesa tare:

5 comentarii:

  1. Da... Foarte tari oamenii, sunt din titan facuti. Billy'e Blue e foarte reusita, ti-am zis ca imi place mult...

    Blondu de la Pan Group!

    RăspundețiȘtergere
  2. Marfa rau postu. Jos palaria pt oamenii astia. Felicitari! Tine-o tot asa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Smechera trupa! Tu ma fascinezi mai mult!! :)

    RăspundețiȘtergere